Tuntikuvaukset & ohjaajat

Tuntikuvaukset & ohjaajat

Tervetuloa tutustumaan Joogatallin monipuoliseen tuntivalkoimaan. Joogatuntien lisäksi ohjelmassa on äänimaljarentoutusta ja meditaatiota.

Ohjaajat

Emma slow

Emma on joogaopettaja- ja kouluttaja, jonka fysio- ja joogaterapian opinnot ovat syventäneet hänen ajatteluaan joogan parissa. Emman erikoisalaa on anatomia, fysiologia ja terveydellisten haasteiden huomiointi joogaharjoituksessa. Emman ohjauksessa mielen rauhoittamista haetaankin kehon tarkkojen linjausten ja hengityksen tietoisen tarkkailun kautta. Emman tunnit eivät ole ryppyotsaista pakertamista, vaan myös iloa ja leikkiä!

Annika

Annika hakeutui joogaohjaajakoulutukseen uteliaisuudesta. Hän halusi oppia lisää joogasta ja erityisesti yin joogasta, johon oli koukuttunut kerrasta. Annikalle Yin jooga on opettanut pysähtymistä, rentoutumista, aitoa läsnäoloa, kehon ja mielen tuntemusta, kuuntelua ja hallintaa. Yin jooga vei mennessään myös siksi, että se on hyvin salliva ja suoritusvapaa joogamuoto, joka sopii kaikille taustasta riippumatta. Kaikki tehdään oman kehon mukaan.

Justine

Justine is a yoga teacher and the founder and proprietor of PRASAD, an Ayurvedic consultant, and Herbalist. As yoga and Ayurveda are closely related, in her class Justine likes to share her knowledge about the union. Justine thinks that yoga can encourage flexibility of mind and body, as well as a connection with nature, and the changing seasons. Born in Canada, she now lives in Porvoo.

Janica

Janican joogapolku alkoi 2000-luvun alussa, mutta oman näköisen harjoituksen hän löysi vuonna 2010 opettajan Meri Mort johdolla. Hathajoogaan perustuvan, vapauden joogan luova ja salliva ote vei mennessään. Tutkiva ja tunnusteleva joogaharjoitus on vastapainoa arjen suorittamiselle. Joogaharjoitus on matka, ei päämäärä. Tätä lähestymistapaa Janica toteuttaa tunneillaan, jossa kuunnellaan kehon viestejä. Joogan myötä itsetuntemus ja kehotietoisuus voivat parantua merkittävästi.

petra

Petra on kuvataiteilija, laulaja-lauluntekijä ja joogaohjaaja (KRI) Hän toimii laajalti taiteen ja hyvinvoinnin kentällä. Petran rakkaus meditaatioon ja erityisesti mantroihin syntyi jo yli 20 vuotta sitten hänen asuessaan Berliinissä. Siitä lähtien harjoitus on kulkenut hänen mukanaan elämän kaikissa vaiheissa. Petra on ohjannut meditaatioita vuosia ja nähnyt miten harjoitukset ovat auttaneet ihmisiä monin tavoin. Petra on kirjoittanut aiheesta kirjan: Mantra – Tie sanojen salaisuuksiin (Viisas Elämä 2023).

ILONA

Ilona on tuore porvoolainen yrittäjä, hierojaopiskelija ja joogaopettaja joka vuosien jälkeen palasi nuoruuden tuttuihin maisemiin. Ilonalle jooga on tärkeä ja kokonaisvaltainen tapa elää, olla ja pitää itsestä huolta niin fyysisesti kuin henkisestikin. Useat opintomatkat Intiaan joogatraditioiden juurille ovat tuoneet syvyyttä omaan harjoitukseen ja sitä kautta myös Ilonan opetustyyliin. Ilona rakastaa ohjata erityisesti yin-joogaa ja opettajana hänelle on tärkeää tarjota helposti lähestyttävää joogaa – ihan kaikille.

tiia

Tiia tekee äänimaljarentoutuksia ryhmille sekä äänimaljahoitoja yksilöhoitoina omassa ekokampaamossaan.

Äänimaljahoitajan lisäksi Tiia on kouluttautunut hierojaksi ja opiskellut vyöhyketerapiaa. Ensikosketus äänimaljoihin vei Tiian mukanaan. Äänimaljahoitajan opintoja Tiialla on kahdesta eri koulusta. Maljojen soinnin  rentouttava vaikutus, joka yltää sekä kehoon että mieleen, on hyvä tapa nollata arjen keskellä. 

Opettajaksi joogatallille?

Haluamme tarjota monipuolisesti tunteja asiakkaillemme ja olemme kiinnostuneita kasvattamaan ohjaajatiimiämme.

Erityisesti tunnit ruotsiksi kiinnostaa sekä pilates.

Ota yhteyttä sähköpostitse ja kysy lisää!

Joogatalli

Vanhan Porvoon Joogatalli sijaitsee vanhassa piharakennuksessa, hiljaisella sisäpihalla, Vanhan Porvoon sydämessä. 80m2 tilamme kattavat tilavan ja valoisan salin lisäksi pukeutumistilat, wc:n ja keittiön. Saliin mahtuu ohjaajan lisäksi 12-14 joogamattoa.

Tuntikuvaukset

Yin jooga

Yin jooga on rauhallinen joogalaji, joka sopii kaikille. Harjoittelemme pysähtymistä, kehon ja mielen rentoutumista ja aitoa läsnäoloa. Yin täydentää muuta jooga harjoittelua tai treeniä, parantaa liikkuvuutta, aineenvaihduntaa ja usein myös unen laatua.

Parhaimmillaan yin on myös meditatiivinen harjoitus, jolla voi vaikuttaa kehon ja mielen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Kriyajooga

Kriyajoogan tavoite on ohjata aktiivinen toimintaenergia mielen hallinnan työkaluksi. Käytännössä asanaharjoitus vakauttaa ja maadoittaa niin kehoa kuin mieltä.

Harjoituksessa käytettävät asanat eivät ole vaikeita tai haastavia, haaste tulee vastaan staattisen lihastyöskentelyn ja pysähtymisen kautta. Asanaharjoituksen lisäksi tunnilla tehdään erillisiä kriyaharjoituksia mudrien ja mantrojen kanssa. Opiskelemme erilaisia hengitystekniikoita, jotka valmistelevat mieltä kohti meditaatiota. Tunti sopii kaikille joogasta ja joogafilosofiasta sekä mantroista kiinnostuneille.

Embodied-jooga

Embodied joogassa olemme harjoitusten aikana aidosti läsnä ja tutkimme jatkuvassa muutoksessa olevaa kehoamme. Embodied-jooga ei ole akrobatiaa tai voimistelua, joten se sopii kaikille perusliikkuvaisille. Jokainen harjoitus on sinun oma henkilökohtainen tutkimusmatka itseesi.

Teemme lempeästi virtaavaa asanaharjoitusta ja mukana kulkevat monet erilaiset ohjatut meditaatiot. Vahvistamme jokaisen uniikkia kehoyhteyttä sekä läsnäolon voimaa.

hathajooga

Hathajoogaharjoituksessa teemme tilaa kehoon. Asanaharjoitus tehdään hitaassa tahdissa itseä kuunnellen. Liikkeet ovat soljuvia ja tunnustelevia, parantaen omaa kehotietoisuuttamme.

Aamun hathajoogassa herätellään kehoa lempeästi liikkuen.Tunti herättelee ja virkistää kehoa ja mieltä. Afterwork hathajoogassa karistellaan pois viikon jumit ja kireydet. Harjoituksessa keskitytään kehonosiin, jotka ovat kovilla erityisesti istumatyössä. Teemme tilaa lonkkiin ja hartioihin ja pidennämme selkärankaa. Harjoitus sopii kaikille.

Seasonal yoga

Seasonal yoga classes combine yoga practice with ”Ayurveda for Nordic Lifestyle”, taking into account the Finnish climate and Western traditional medicine.

As yoga and ayurveda are closely related, Justine likes to share insights about this union during classes. Seasonal yoga class is suitable for everyone.

Meditaatio

Meditaatiotunti sopii kaikille mielen hiljentämisestä, stressinhallinnasta ja rentoutumisesta kiinnostuneille. Tunnilla tehdään kevyitä valmistavia lämmittelyharjoituksia ja tutustutaan erilaisiin meditaatiotekniikoihin monipuolisesti.

Meditaation hyödyt keholle ja mielelle ovat kiistattomat, mutta usein kotona yksin tekeminen on haastavaa arjen kiireen keskellä. Meditaatiotunnilla yhdessä tehden keskittyminen ja rauhoittuminen on huomattavasti helpompaa ja ryhmän energia tukee harjoitusta.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutus on vibroakustinen menetelmä, jossa maljojen rauhallinen äänimaisema ja fyysinen väreily rentouttavat kehoa ja mieltä. 

Äänimaljarentoutuksessa maataan viltin alla makuualustalla mukavassa asennossa. Rentoutuksen aikana soitetaan äänimaljoja, tuulikelloa ja kongia. Äänimaljojen harmooniset ylä-äänet lisäävät  hyvänolon tunnetta ja rauhallisuutta kehossa. Äänimaljarentoutus sopii kaikille.

satujooga

Satujooga rakentuu leikille ja tarinalle, tarjoten liikettä ilman suorittamista, sadun siivittämänä. Se rohkaisee heittäytymään hetkeen ja liikuttamaan kehoa kehittävän monipuolisesti. 

Satujooga auttaa lasta ylläpitämään luontaista liikkuvuutta ja vahvistamaan kehotietoisuutta sekä keskittymiskykyä.

Tunnin aikana toiset asennot virkistävät ja vahvistavat, toiset taas rentouttavat ja rauhoittavat. Lapsi oppii, että omassa kehossaan hän on kotona ja turvassa.